Opis ogłoszenia
Pomagam osobom w zrozumieniu idei rozwoju umiejętności słyszenia w kontekście muzycznym (nie tylko w branży muzycznej, bo również np. aktorskiej) Komu jest potrzebna i dlaczego? Jak bardzo jest istotna w różnych gałęziach działalności muzycznej? Jak słuchać, by sprawiało nam to przyjemność i/lub rozwijało? Czy jest to konieczna wiedza/umiejętność do osiągnięcia wysokich wyników muzycznej karierze?
Przede wszystkim jest to jednak praktyczna praca nad Kształceniem Słuchu, czyli m.in.:
Umiejętność powtórzenia wysokości dźwięku, umiejętność rozpoznawania interwałów, trójdźwięków, wielodźwięków, czytanie nut głosem, ćwiczenia rytmiczne, rozpoznawanie barwy instrumentów, dyktanda pamięciowe, dyktanda melodyczne, dyktanda rytmiczne, rozwój słuchu harmonicznego, dyktanda atonalne, wyczuwanie metrum i wiele innych tzw. umiejętności twardych (wszystko czego uczymy się w szkołach muzycznych czy na studiach) jak również poznawanie niezbędnych narzędzi do rozwoju (elementy zasad muzyki [nauka nut], harmonii, uzupełniająco też kontekst historyczny)
Wykorzystywanie w praktyce tej wiedzy np. przy nauce gry na instrumencie, podczas słuchania muzyki, podczas nauki nowych utworów, podczas improwizacji i przede wszystkim grania ze słuchu(czyli umiejętność powtórzenia piosenki/utworu po jego usłyszeniu np. na YouTube)
Moją główną wartością w nauczaniu jest Rozumienie zjawisk zamiast wkuwania na pamięć oraz usamodzielnianie ucznia tak by sam wiedzia jak się uczyć. Zawsze dążę do tego, by owo Rozumienie dawało satysfakcję i przyjemność, bo dla mnie taki jest sens nauki. Mimo to rozumiem sytuacje kryzysowe, czyli np. 2 tygodnie do egzaminu, w które trzeba zmaksymalizować najistotniejsze elementy.
Oprócz rozwoju słuchu uczeń przy okazji zwiększa swoje kompetencje również w zakresie świadomości zjawisk w muzyce. W przypadku, gdy uczniem jest dziecko rodzic ma dostęp do "diagnozy" zdolności muzycznych oraz potencjału w przyszłości.
Kompetencje, które wykorzystuję w pracy to:
Pasja do nauczania innych
Umiejętność wejścia w tok rozumowania ucznia, by wdrażać adaptacyjne sposoby myślenia i eliminować nieadaptacyjne
Analityczne podejście do rozwoju (monitorowanie postępów i ustalanie priorytetów)
Własna potrzeba osiągnięć, która nie pozwala mi podchodzić do zajęć obojętnie, bez dużego przemyślenia i zaangażowania
Misja życiowa, która ma na celu naukę Rozumienia wiedzy, a nie wykuwania ma pamięć w myśl zasady ZZZ oraz naukę samodzielności
Moje doświadczenie
Kolejne szczeble publicznej nauki muzyki
Ist - klarnet
IIst. klarnet, wokalistyka
Studia - Teoria muzyki, wokalistyka
Praca - Narodowe Forum Muzyki w charakterze artysty chóru oraz projekty solowe i chóralne niezależne od tej instytucji.
Zapraszam do współpracy
Dostępność
Zakres lekcji
Miejsce lekcji
Napisz do użytkownika
Ostatnie opinie
Użytkownik nie otrzymał jeszcze żadnej opinii.