Aleksandra Gargol
5,0/52 opinieDla użytkownika Aleksandra Gargol
O mnie
Swoją edukację muzyczną rozpoczęłam w Szkole Muzycznej I stopnia w Krośnie Odrzańskim w klasie skrzypiec. Po 6 latach kontynuowałam swoją muzyczną podróż w Ogólnokształcącej Szkole Muzycznej II stopnia im . M Karłowicza w Poznaniu.
Były to lata bardzo wytężonej pracy nad warsztatem zakończone pomyślnym zdaniem egzaminów wstępnych na ówczesną Akademię Muzyczną im. F. Chopina w Warszawie, później Uniwersytet Muzyczny Fryderyka Chopina.
Od początku studiów w klasie dr hab. Doroty Sroczyńskiej i w późniejszych latach również prof. Błażeja Sroczyńskiego, ważną rolę odgrywała muzyka orkiestrowa.
Już od czasu szkoły II stopnia wyjeżdżałam na kursy i zgromadzenia orkiestrowe.
Pasja do grania zespołowego zaowocowała 3 miejscem na XXX Konkursie Muzyki Kameralnej we Wrocławiu, 2005 rok, oraz 2 miejscu na Konkursie Muzyki Kameralnej im. G. Bacewicz w Łodzi w tym samym roku.
Ogromnie silnym i pełnym znaczenia doświadczeniem był mój pierwszy koncert symfoniczny jako członek orkiestry Akademii Muzycznej pod batutą wielkiego mistrza- maestro Jerzego Semkowa. Od tego momentu oczarowana zarówno
VII Symfonią E-dur A. Brucknera jak i niesamowitą osobowością i kunsztem dyrygenckim mistrza J. Semkowa podążałam ścieżką muzyki symfonicznej nie rezygnując jednak z bardzo ważnej dla mnie muzyki kameralnej jak i pasji do występów solowych. Doskonaliłam swoje umiejętności wykonawcze w europejskich orkiestrach młodzieżowych m.in. Yunge Elbe-Weser Symphony Orchestra w Niemczech, Lutosławski Youth Orchestra czy Baltic Youth Philharmony.
Ogromną okazją do konfrontacji swoich umiejętności z rzeczywistością muzyka orkiestrowego były tourne symfoniczne po Chinach oraz w Korei Południowej w 2008 roku.
Brałam udział również w kursach muzyki kameralnej m.in u Royal String Quartett.
Ważnym doświadczeniem był również wyjazd na wymianę międzyuczelnianą do Hiszpanii. Bardzo dużo nauczyłam się tam nie tylko o doskonaleniu gry na instrumencie od prof. Clary M. Barrachina ale również o budowaniu emocjonalnej więzi z publicznością podczas koncertów, o akceptacji własnych ograniczeń i pozytywnym ich wykorzystywaniu. Bardzo przydała mi się ta wiedza również podczas prowadzonej w późniejszym czasie działalności pedagogicznej.
Na ostatnim roku studiów wygrałam konkurs na stanowisko muzyka tutti w
Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus założonej z inicjatywy
profesora Błażeja Sroczyńskiego oraz maestro Jerzego Semkowa . Podczas bardzo intensywnego kalendarza koncertowego ukończyłam studia otrzymując tytuł magistra sztuki.
Zdobywając niebywałe doświadczenie muzyka tutti jak i prowadzącego grupę w Polskiej Orkiestrze Sinfonia Iuventus również znajdowałam czas na udział w kursach i festiwalach m.in. Pan European Philharmony, Festival of Aegean, Grecja, 4 der Bayerische Philharmonie Sommerakademie, Monachium, Niemcy. Dwukrotnie brałam również udział w wymianie orkiestr młodzieżowych EFNYO stając się członkiem Młodzieżowej Orkiestry Narodowej Hiszpanii.
W tym samym czasie zajmowałam się również propagowaniem kameralnych dzieł podczas m. in. Festiwalu Viva ! Canaletto czy koncertów okazjonalnych.
Kolejnym niebywałym doświadczeniem podczas sześcioletniej pracy w Polskiej Orkietrze Sinfonia Iuentus były serie nagrań wszystkich symfonii maestro Krzysztofa Pendereckiego oraz części jego koncertów pod batutą samego mistrza.
Obcowanie, tym bardziej długotrwałe, z tak wielką osobowością pozostawia trwały i piękny ślad w tożsamości artysty.
We wrześniu 2016 roku rozpoczęlam pracę na stanowisku altowiolisty tutti w Teatrze Wielki im. S. Moniuszki w Poznaniu, a w listopadzie 2017roku wygrałam konkurs na stanowisko drugiego solisty grupy. Od tej pory poszerzałam swój repertuar operowy wykonując około 100 spektakli takich jak m.in Carmen Georges Bizeta,
Legenda Bałtyku Feliksa Nowowiejskiego, Czarodziejski Flet W.A. Mozarta, Cyrulik Sewilski G. Rossiniego, Halka S. Moniuszki, Dziadek do Orzechów P. Czajkowskiego, Faust Ch. Gounoda, Rigoletto G. Verdiego, Jezioro Łabędzie P. Czajkowskiego, Kopciuszek S. Prokofiewa, Macbeth G. Verdiego, Manru I.J. Paderewskiego, Nabucco G. Verdiego, Paria S. Moniuszki, Romeo i Julia S. Prokofiewa, Traviata
G. Verdiego, Wesele Figara W.A. Mozarta, Anna Karenina R. Szczedrina,
Napój Miłosny G. Dionizettiego, Madame Butterfly G. Pucciniego,
Tosca G. Pucciniego.
Doświadczenie uzyskane w pracy zarówno w orkiestrze symfonicznej, orkiestrze teatru jak i pracy kameralnej pozwala mi spojrzeć z bardzo szerokiej perspektywy na zagadnienia wykonawcze, z którymi spotykam się na co dzień w pracy jak i podczas mojej działalności pedagogicznej.
Granie koncertów w bardzo wielu salach koncertowych w Polsce i Europie, między innymi : Opera i Filharmonia Podlaska, Megaron concert hall, Ateny, Grecja, Opera Margrabiów w Bayreuth, Niemcy, Europejskie Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego, Studio koncertowe Polskiego Radia im. Witolda Lutosławskiego w Warszawie, Filharmonia Narodowa w Warszawie, Musikverein, Wiedeń, Austria, Uniwersytet Muzyczny im. F Chopina w Warszawie, Konzerthaus, Berlin, Niemcy, Duża Aula Politechniki Warszawskiej, Pałac w Radziejowicach, Centrum Sztuki Współczesnej- Zamek Ujazdowski, Warszawa, Filharmonia w Kownie, Filharmonia Łódzka im. Artura Rubinsteina, Filharmonia Warmińsko- Mazurska im. Feliksa Nowowiejskiego, Filharmonia Śląska, Sala Kongresowa PKiN, Warszawa, Zamek Królewski, Warszawa, Hala Torwar, Warszawa, Polska Filharmonia Bałtycka im. F. Chopina, Litewska Filharmonia Narodowa, Teatr Wielki- Opera Narodowa, Filharmonia im. H. Wieniawskiego, Lublin, Sala koncertowa Akademii Muzycznej w Katowicach, Filharmonia Pomorska im. I. J. Paderewskiego, Bazylika Św. Krzyża, Warszawa, Sala Instytutu Muzyki Uniwersytetu Rzeszowskiego, Auditorio Nacional de Musica, Madryt, Kościół św. Piotra i Pawła, Kraków, Konkatedra pw. Trójcy Przenajświętszej, Teatr Narodowy w Pekinie, Chiny, He He Chao concert hall, Chiny, Baotou Concert Hall, Chiny, Tianjin Concert Hall. Chiny, CTCTC Taiyuan Concert Hall. Chiny, The Henan Art Center Concert Hall, Chiny, Grand Wuhan Theater Concert Hall, Chiny, Filharmonia im. K. Szymanowskiego, Kraków, Kongress Palais, Stadthalle, Kassel, Niemcy, Ateneun Roman, Bukareszt, Rumunia, Sala Casino, Sinaia, Rumunia, Ergo Arena Gdańsk/Sopot, Centrum Sztuki Mościce w Tarnowie, Filharmonia Poznańska, Sala koncertowa Akademii Muzycznej im. Grażyny i Kiejstuta Bacewiczów, Łódź, Hala Stulecia, Wrocław, Siedziba NOSPR Katowice, Filharmonia Podkarpacka im. A. Malawskiego w Rzeszowie, Aula Collegium Maius Uniwersytetu Medycznego, Lublin, Filharmonia im. M. Karłowicza w Szczecinie, Tempodrom, Berlin, Niemcy, Teatro de la Comedia, Madryt, Hiszpania, Auditorio de Zaragoza. Saragossa, Hiszpania, Schwarzachthalle, Neunburg Vorm Wald, Niemcy, Apollon Theater, Syros, Grecja
pozwala mi na jeszcze lepsze spojrzenie na wpływ okoliczności wykonywania poszczególnych dzieł muzycznych, akustyki, rozmiaru wnętrza etc. na odbiór zarówno przez wykonawcę jak i słuchacza.
Skomplikowane zależności oraz często bardzo odmienne warunki wykonywania tych samych dzieł mogą skutkować odkrywaniem niedostrzeżonych emocji i niuansów niesłyszanych podczas innych wykonań.
Dotychczasowe doświadczenie zawodowe sprawia, że mam naprawdę dużo do zaoferowania młodym instrumentalistom, przez co czuję się swobodnie nauczając.
Lekcje prowadzę w języku polskim, angielskim lub hiszpańskim.
Udzielam korepetycji
- 25 zł / 25 min
- 150 zł / 45 min
Napisz do użytkownika
Ostatnie opinie
wystawiono opinii: 2
Ms. Alexandra has been a fantastic teacher for my teenager who decided she wanted to try the violin. The virtual classes were ideal during the COVID pandemic. Ms. Alexandra has always been very responsive to emails and flexible with scheduling when needed. We highly recommend her!
Pani Alexandra Gargol jest niesamowita nauczycielka. Jest bardzo pozytywna i pracowanie z nią jest bardzo motywujące. Uczę sie z Panią Aleksandra bo stawia przede mną wyzwania. Pracowanie z nią jest bardzo łatwe i na pewno jest moja ulubiona nauczycielka jaka kiedykolwiek miałam. Mieszkam w Kalifornii i lekcje odbywają sie przez Skype'a. Zdaje to egzamin i nawet teraz wole takie lekcje.
Ms. Alexandra Gargol is an outstanding teacher. She is very positive, and working with her is very motivating. Her teaching methods challenge your abilities, but she doesn’t push you so hard that it demotivates you. When she sees you struggling with something, she instantly responds with assistance. Overall she’s amazing teacher who makes learning very easy. I live in California so lessons are through Skype. It works for us and I prefer that method!